LYXIG FRUKOST

Det blev en lyxig frukost för mig idag. Det är inte ofta man äter lax till frukost men det var det jag hade på jobbet så det fick bli det. Eftersom jag snart slutar mitt 10 timmars pass så var det gott med något lite matigare till frukost.
Jag gjorde en nyttigare omelett med gravad lax, keso och sallad.
 
Recept på omeletten:
2 ägg
1 msk vatten
1 msk dill
salt och peppar
lite matfett för att steka detta i.
 
Till detta hade jag 1 msk mini keso, en skiva med gravad lax, en tomat och lite ruccola sallad.
Detta blev förvånadsvärt gott och jag kommer att göra detta igen.
 
2 ägg = 4 propoints
dill = 0 propoints
vatten = 0 propoints
salt och peppar = 0 propoints
1 skiva gravad lax = 1 propoints
tomat = 0 propoints
keso = 0 propoints eftersom att jag inte använde så mycket.
ruccolasallad = 0 propoints
olja = 1 1/2 tsk = 2 propoints (råkade hälla på lite för mycket)
 
Efteråt känner jag mig nu mätt och belåten.
 
'
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0