ETT NYTTIGARE LIV

Från och med idag ska jag försöka att bli hälsosammare enligt mitt nyårslöfte. Igår var det ju ingen ide att försöka sig på nyttighetsspåret när resten av familjen skulle äta pizza och godis. Så det får blir från och med idag.
 
Jag började dagen men att äta två knäckemackor wasa thin med sesamfrön med lätt keso och avokado på, och ett stort glas vatten till det. Jag tycker faktiskt att detta är SUPERGOTT.
Detta blev sammanlagt 10 propoints och är ganska mättande tycker jag. Den största boven i denna måltid är den goda avokadon som ger 6 propoints. Till mellanmål så åt jag lite naturella cashewnötter ca 15-20 st som blev 3 propoints. Nu väntar jag en stund med att äta min lunch. Det blir skaldjursmix (musslor, räkor och kräftskjärtar), keso, italiensk salladsmix typ ruccola osv med lite gravad lax. Till kvällen får vi se vad det blir för mat, det får nog bli något med låg propoints så att jag håller mig till mina dagspoäng.
 
Ha en bra fortsatt dag, nu ska jag tillbaka till mina jobbsysslor.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0