ETT JOBBIGT DYGN

Efter att ha jobbat tre nätter i rad som jag inte är van vid så blev jag tvungen att vända tillbaka på dygnet på något sätt. Efter att jag jobbat natten till måndagen så vaknade jag upp vid 17.00 och då visste jag att det var kört att försöka sova på natten. Så jag bestämde mig för att vara vaken hela natten och även dagen så att jag kunde gå och lägga mig tidigt igår kväll. Hade tänkt att gå och lägga mig vid 18.00 men klarade mig inte längre än 17.00 så jag sov djupt och skönt fram till 22.00 på kvällen och var pigg sen. Jag låg vaken och försökte återigrn att somna om vid 04.00 vilket jag lyckades med och vaknade sedan vid 06.45 nu på morgonen. Nu känner jag mig ganska pigg och utvilad även fast sömnen inte var helt sammanhängande. Nu kollar jag på tv och dricker en kopp kaffe. Hoppas på att kunna somna vid ca 22.00 ikväll eftersom att jag börjar jobba 07.00 imorgon.

Dagens planering blir väl att åka runt och fixa saker. Bilen måste lämnas in för att den inte ska få körförbud.

Åka och kolla på möbler eftersom att jag och pojkvännen har till 99% fått en lägenhet i centrala Örebro.

Åka till apoteket och köpa skavsårsplåster. Igår gick jag ut på promenad för att komma igång med daglig motion och för att hålla mig vaken. Jag var skit peppad och hade ett bra tempo, har skapat en bra lista på Spotify och allt var bra. Men när jag väl kom ut och gick så kom jag väl 700 meter sedan började skon att skava, jag hade glömt att ta med mig astmasprayen (jag har ansträngningsastma) och mina nya snygga träningsleggings åker bara ner för höfterna. Allt gick fel så det var bara att gå tillbaka lite haltande. Min vanliga tur med andra ord. Men fick upp puls och hann bli lite svettig iallafall. Så det är ju bättre än inget.

Nu behöver jag ha träningskläder och bra skor. 
Jag skulle köpa det igår men då är det ju klart att det var stängt. Allt var stängt igår.

Jag var på dåligt humör hela dagen nästan. Ingenting gick som jag ville och så var jag så trött att jag var tvungen att sysselsätta mig gela dagen.

Wow. Detta blev ett långt inlägg om min förjävliga gårdag. 

Men nu är jag återigen glad och positiv. Såg att några läsare hade hittat till min blogg. Vad roligt! Hoppas att ni fortsätter läsa den och att fler hittar hit.

Kram till er alla! 


Bjuder på en bild där jag har målat av renen Sven från disneys film Frost. Har man inget att göra under nattetid så får man skaffa sig något att göra. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0